اسکله تیس چابهار

اسکله تیس

یکی از اماکن دیدنی و جذاب در استان سیستان بلوچستان را می توان اسکله گردشگری تیس چابهار نام برد. این اسکله تفریحی و گردشگری واقع در منطقه آزاد، در ۱۰ کیلومتری شرق چابهار و در نزدیکی روستایی با نام تیس واقع شده است. حرکت قایق های صیادی و فعالیت صیادان در این اسکله جاذبه زیبا و چشم نوازی را برای گردشگران به این منطقه فراهم می آورد.

اسکله گردشگری تیس چابهار جزو قدیمی ترین اسکله اقیانوسی و اسکله های تفریحی کشور به شمار می آید که با دارا بودن سواحل ماسه ای آرام و انواع جانداران دریایی همچنین غروب زیبای خورشید در این ساحل به تماشایی ترین جاذبه های جنوب شرق کشور در شهرستان چابهار تبدیل شده است. پلاژهای ساحلی اسکله تیس شرایط یک تفریح ساحلی و شنا را برای علاقه مندان فراهم می آورد.

استان سیستان و بلوچستان با موقعیت جغرافیایی که در جنوب شرق کشورمان واقع شده بر خلاف تصور عموم که یک منطقه خشک به نظر می رسد از اماکن دیدنی و بکر فراوانی برخوردار می باشد، که گزینه ی مناسبی برای علاقه مندان به سفر در مکان های تاریخی همچنین طبیعت بکر کشور عزیزمان خواهد بود. چابهار قلب گردشگری این استان با تنوع بالایی از مکان های دیدنی و گردشگری همچنین آداب و رسوم و نوع پوشش خاص مردمان این شهر جذابیت این منطقه را دوچندان کرده است.

اسکله تیس اسکله تیس

علاوه بر ساحل زیبای این روستای تاریخی ده ها اثر با قدمت طولانی از تاریخ در این روستا نیز به چشم می خورد از مسجدی با قدمت هزار و 400 سال گرفته تا موزه بندر تیس و بسیاری از آثار دیگر نیز در این بندر تاریخی وجود دارند که در سفر به چابهار از دیدنش غافل نشوید.

تور گردشگری اسکله تیس

با انتخاب یک تور گردشگری مناسب و گشت و گذار در اسکله گردشگری تیس چابهار علاوه بر مشاهده مناظر طبیعی خارق العاده می توانید از بازار محلی نیز دیدن کنید و در کنار اغذیه فروشی‌ها، از صنایع دستی منطقه چابهار که توسط مردمان خوش ذوق محلی ساخته می‌شود و به فروش می‌رسد، خریداری نمایید و برای دوستان و اقوامتان یک اثر به یادماندنی از جنوب کشور به یادگار هدیه دهید.

 

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *