از رزرو تور استانبول تا مسجد آبی

رزرو تور استانبول، مسجد سلطان احمد

همه چیز درباره مسجد آبی

شهر استانبول که گردشگران معمولا به خاطر آثار تاریخی و سواحل این شهر به آنجا سفر می کنند. و در چند سال اخیر مورد توجه بسیاری از ایرانیان گرفته، زیباترین و مجلل ترین جاذبه گردشگری آن مسجد آبی یا مسجد سلطان احمد است که در این مقاله میخواهیم به آن بپردازیم. شما میتوانید با رزرو تور استانبول یا رزرو تور لحظه آخری میتوانید از مسجد آبی دیدن کنید.

رزرو تور استانبول مسجد آبی استانبول

تاریخچه مسجد آبی و قدمت آن

مسجد ایاصوفیه یکی دیگر از جاذبه های گردشگری که از مسجد آبی قدیمی تر است و در نزدیکی هم ساخته شدند.مسجد آبی در سال های 1609 تا 1616 در قرن 17 میلادی به دستور سلطان احمد پادشاه عثمانی ساخته شد. دلیل ساخت این مسجد در کنار مسجد ایاصوفیه پر رنگ تر شدن دین و عبادت مسلمانان است. شما میتوانید با رزرو تور استانبول از چندین جاذبه گردشگری این شهر زیبا دیدن کنید.

رزرو تور استانبول سلطان احمد

مسجد سلطان احمد

دلیل نام گذاری آن به مسجد آبی، استفاده از کاشی های آبی در درون مسجد است. این مسجد به دستور سلطان احمد در 19 سالگی او ساخته شده است. این مسجد ارزش زیادی از همه لحاظ برای سلطان احمد داشت و در بعضی مراحل ساخت خودش نظارت می کرد. هنگام ساخت مسجد تنها 1 سال توانست از آن بهره ببرد. سلطان احمد جوان در سن 27 سالگی جان سپرد و آرامگاه آن در بخش شمالی رو به روی پارک سلطان احمد قرار دارد. سالانه هزاران توریست برای دیدن این بنای تاریخی و معماری و پخش صدای صوت اذان از مناره ها، به شهر استانبول می آیند.

این مسجد در منطقه فاتح شهر استانبول قرار دارد. جز قدیمی ترین محله های شهر است و در آن هنگام در مرکز شهر قرار داشت (در زمان قدیم نام شهر قسطنتنیه نام داشت).

رزرو تور استانبول مسجد آبی         رزرو تور استانبول مسجد سلطان احمد

ویژگی های مسجد آبی

مسجد آبی در زمان قدیم تنها یک عبادتگاه نبوده  و فعالیت های فرهنگی اجتماعی زیادی در آن صورت میگرفته است. ساختمان اولیه که از مسجد ساخته شد شامل یک مدرسه، بیمارستان، مسافرخانه، دبستان، بازار و مقبره سلطان احمد بود. لازم به ذکر است که این ساختمان در قرن 19 میلادی به دلیل جنگ های متعدد تخریب شد. همانطور که می دانید مسجد ها معمولا 2 یا 4 مناره دارند. اما مسجد آبی با 6 مناره بلند و زیبایش به یکی از دیدنی ترین مسجد ها در جهان اسلام تبدیل شده است.ساخت مناره های این مسجد با مخالفت زیادی روبه رو شده بود زیرا که در آن هنگام تنها مسجدی که 6 مناره داشت مسجد الحرام بود به همین دلیل سلطان احمد دستور داد که مناره هفتم را در مسجد الحرام بسازند. شکل گنبد این ساختمان به مانند آبشاری بزرگ از بالا به پایین سرازیر شده است.

رزرو تور استانبول مسجد سلطان احمد

مسائلی که باید رعایت کرد

از سری نکاتی که گردشگران باید در هنگام ورود به مسجد رعایت کنید. به دلیل حرمت و توجه به این مکان روحانی غیر مسلمانان باید از ضلع غربی وارد شوند. مسجد هنگام مراسم های مذهبی، و اقامه نماز فعال است و دیدو بازدید از مجموعه در آن هنگام ممنوع است. بهترین زمان بازدید از مسجد هنگام صبح است و برای ورود به مسجد باید کفش خود را در بیاورید. خانوم ها برای ورود از مسجد باید مو و دستان خود را به وسیله شال بپوشانند. ورود به مسجد هزینه ای ندارد، هنگام حضور در مسجد نباید بلند صحبت کنید و همچنین استفاده از فلاش گوشی ممنوع است.

رزرو تور استانبول         رزرو تور استانبول

تنها یادگار سلطان احمد از دوران سلطنت خود و با شکوه ترین بنای حکومت عثمانی، مسجد آبی است. که با واقعه های تاریخی زیادی که اتفاق افتاده است شکوه و عظمت خود را از دست نداده است.

دیدن از این مسجد باشکوه و زیبا در تمامی تور های های تور 24 موجود است. شما میتوانید با کارشناسان ما درباره رزرو هتل استانبول صحبت کنید و هتل خود را در شهر زیبای استانبول انتخاب کنید.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *