ارزان‌ترین تور کیش

تور کیش

اگر بخواهیم توریستی‌ترین شهر ایران را نام ببریم، قطعا انتخاب اول جزیره کیش است. کیش با اختلاف بسیار بالا یکی از توریستی‌ترین شهرای کشورمان است. گردشگران داخلی هر ساله با رزرو تور کیش به این جزیره زیبا سفر می‌کنند. علاوه بر گردشگران داخلی به دلیل آن که کیش منطقه‌ آزاد ایران محسوب می‌شود، مسافران خارج نیز فراوان هستند.

آب‌های نیلگون خلیج فارس در اطراف جزیره کیش هر گردشگری را از اقسام نقاط جهان به این سمت می‌کشاند. جزیره کیش جاذبه‌های گردشری و بناهای قدیمی و طبیعت بی نظیری دارد. انواع هتل 5 ستاره و تا 1 ستاره و سوییت‌ها جهت پذیرایی انواع توریست‌ها بنا شده است.

های تور یکی از بزرگ‌ترین و فعال‌ترین آژانس‌های گردشگری است که همواره در جهت رزرو تور فعال است. شما می‌توانید از طریق این سایت در تور کیش ثبت نام کنید و توسط تور از جاذبه‌های گردشگری جزیره کیش بهره مند گردید.

معرفی جزیره نیلگون کیش

جزیره کیش به مروارید خلیج فارس معروف است. خیلج فارس از دوران هخامنشان جزئی از خاک ایران بوده است. کیش اصلی‌ترین شهر هرمزگان می‌باشد که از نظر تجاری و توریستی اهمیت ویژه‌‌ای دارد. جزیره کیش حدود 90 کیلومتر مربع مساحت دارد و بسیار مدرن و زیبا ساخته شده است. هر ساله بیشتر از 2 میلیون مسافر خارجی و داخلی به این جزیره زیبا سفر می‌کنند. در واقع بخش اصلی اقتصاد و منبع درآمد مردم این جزیره توسط توریست‌ها تامین می‌شود.

با ما همراه باشید تا در ادامه این مقاله جاذبه‌های گردشگری کیش را به شما معرفی کنیم.

آب و هوای جزیره کیش

این جزیره به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص خود هوایی گرم و مرطوبی دارد. میانگین دمای سالانه این منطقه 26 درجه سانتی گراد می‌باشد. آب و هوای این جزیره تحت تاثیر توده هوایی قرار دارد. اما به طور معمول این بارندگی بسیار کم و آن‌ها در فصل زمستان صورت می‌گیرد. فصل تابستان نیز گرمایی تا حدود 40 درجه با رطبوت بسیار بالایی دارد.

به دلیل هوا گرم و شرجی در فصل تابستان، تور کیش بسیار ارزان قیمت است. بر همین اساس نیز اکثر هتل‌ها تخفیفات ویژه‌ای لحاظ می‌کنند که مسافران زیادی را جذب خود می‌کند. بهترین زمان سفر به این جزیره زیبا در فصل بهار و پاییز می‌باشد.

فرهنگ و آداب و رسوم کیش

این روزها افراد بسیاری از اقوام مختلف در کیش سکونت دارند. بنابراین تنوع قومی و فرهنگی و نژادی بالا و متفاوت است. لباس سنتی مردمان این محله جنوبی، دشداشه و عرق چین است. یکی از سنت‌ها و فرهنگ‌های این جزیره، حنانگاری یا خالکوبی می‌باشد. مهم‌ترین آداب و رسوم در جزیره کیش، برگزاری عید قربان و عید فطر است. مراسم قهوه خوری نیز یکی از رسوم کهن در این شهر تورستی و زیبا است.

یکی از مکان‌هایی که در ثبت نام در تور کیش از آن دیدن می‌کنند. محله قدیمی و یا بافت قدیمی کیش است. با بازدید از این محله شما با اهالی و فرهنگ مردمان کیش نیز به خوبی آشنا می‌شوید.

جاذبه‌های گردشگری

همانطور که در قسم‌های قبل گفته شد، این جزیره جاذبه‌های طبیعی، تاریخی، تفریحی و مدرنیته بسیاری دارد. در رابطه با جاذبه‌های طبیعی جا دارد که به سواحل و دریای سبز و آرام و کویر اشاره کرد. جاذبه‌های مدرنیه کیش نیز شامل خیابان‌ها، ساختمان‌ها، رستوران‌ها‌هتل‌ها و مراکز خرید می‌شود. در رابطه با جاذبه‌های تفریحی نیز باید ورزش‌های آبی، مراکز بازی یا کلوپ‌ها و پارک‌ دلفین را نام ببریم.

کشتی یونانی:

یکی از مناطق دیدنی و بسیار زیبا در کیش، کشتی یونانی است. این کشتی همانطور که از نامش پیداست متعلق به کشور یونان و ساخت انگلستان می‌باشد. در سال 1345 این کشتی بسیار بزرگ که به دلیل نقص فنی در نزدیکی سواحل کیش به گل می‌نشیند. این منظره در غروب آفتاب بسیار دیدنی است و توجه عکاسان را به خود جلب می‌کند.

شهر زیر زمینی کاریز:

این شهر زیر زمینی در واقع یک قنات بزرگ به مساحت 10 هزار متر مربع است. عمق شهر زیر زمینی کاریز بیش از 16 متر می‌باشد و ارتفاع آن 8 متر است. تمامی دیواره‌های این مکان پوشیده از صدف‌ها و سنگ‌های زیبا است. بازارچه صنایع دستی، رستوران و موزه از دیگر ویژگی‌های این منطقه هستند.

خانه مردم شناسی بومیان:

در این منطقه اهالی قدیمی یا بومیان کیش سکنی گزیده‌اند. این خانه در قسمت قدمی کیش واقع شده است که یکی از جاذبه‌های دیدنی تور کیش می‌باشد. قدمت بناهای این بخش از کیش بیش از 200 سال است و سبک خانه‌ها به صورت دست نخورده باقی مانده است. در این قسمت بازارهای قدیمی نظیر بازار عربا نیز وجود دارد.

شهر باستانی حریره:

قدمت و تمدن کیش از آن شهر باستانی حریره است. در واقع اصالت جزیره کیش نیز همین شهر باستانی دیدنی می‌باشد. قدمت بنای حریره به حدود 1000 سال قبل می‌رسد و شواهد نشان می‌دهد که قرن‌هاست که حریره به صورت متروکه درآمده است. حریره سه بخش دارد که شامل خانه اعیانی، کارگاهی و حمام می‌شود.

از دیگر جاذبه‌های گردشگری جزیره کیش می‌توان به آب انبار دو قلو، قلعه جنی، خانه اعیانی، باغ پرندگان، پارک دلفین‌ها جزیره هندورابی، بوستان آهو، درخت سبز و اسکله تفریحی و سواحل زیبا اشاره کرد.

با رزرو تور کیش در های تور می‌توانید به از تمامی این مکان‌ها دیدن فرمایید.

سوغات مخصوص جزیره کیش

برای خرید سوغاتی از کیش دست شما بسیار باز است، زیرا این جزیره سوغات بسیار متنوعی دارد. به دلیل موقعیت جغرافیایی انواع ماهی‌ها و میگو و یا خاویار طرفداران زیادی دارد. البته به سبب جنوبی بودن منطقه کیش نیز انواع گرمی‌ جات نظیر ادویه، خرما، عسل و شیره خرما و انگور نیز در دسترس است. صنایع دستی نظیر گلیم، حصیر، کوزه‌های سفالی، سبد و گوش ماهی و… از پر فروش‌ترین سوغات هستند. دیگر سوغات این منطقه شامل مرکبات و میوه‌های گرمسیری، حنا و الگوهای آن، انواع شکلات، پودر قهوه و کاکائو و پوشاک را نام برد.

 

سخن آخر

اگر به دنبال یک رزرو تور تفریحی هستید، پیشنهاد ما به شما مراجعه به سایت های تور و رزرو تور کیش است. همانطور که مستحضر هستید با سفر به این جزیره زیبا می‌توانید ساعت خوش و بیاد ماندنی‌ را تجربه کنید.

جهت رزرو هتل در کیش و اطلاع از لیست‌ هتل‌های این جزیره دیدنی می‌توانید توسط سایت آژانس گردشگری های هتل اقدام کنید.